Eitynių citatos: IKI ir PO

10 gegužės, 2010

Jei skaitote lietuvišką spaudą – turite didelių problemų. Ne mano žodžiai, bet sakau juos dažnai. Neskaitykite lietuviškos spaudos. Nežiūrėkite lietuviškos TV. Remkitės savo autoritetais, rašančiais blog’us. Čia mano autoritetų ir į juos panašių citatos apie įvykius IKI ir PO pirmųjų Lietuvos eitynių “Už Lygybę“, vykusių kovo 8 d. dešiniajame Neries krante.

IKI EITYNIŲ

Tikiu, kad į eiseną rinksis visi, kurie gerbia ir gina universaliąsias žmogaus teises.
—-
Nejau gėjus ar lesbietė negali giedoti Tautiškos giesmės?
Olandijoje netolerantiškųjų yra apie 7 proc. Tuo metu tik apie 7 proc. lietuvių sako pažįstantys gėjų ir lesbiečių,
Kiekvienas daugumos [..] atstovas turėtų bent jau atsižvelgti į tikimybę, kad kitu klausimu ar kitaip suformulavus tą patį klausimą jis atsidurs mažumoje [..]

Žmogaus teisės tam ir egzistuoja, kad mažumos būtų apgintos nuo daugumos diktato.
(Henrikas Mickevičius)

Matematikos, fizikos ir kitų tiksliųjų mokslų esame mokomi geriau nei Vakaruose. Bet tenka pripažinti, kad esame tragiškai atsilikę socialiniuose moksluose.
Kur kas baisiau girdėti nuoširdų rūpestį, kad homoseksualai naikina lietuvių tautą, mat nepratęsia giminės. Vieniši žmonės ar tie, kuriems susilaukti atžalų tiesiog neleido gamta, kunigai ir vienuolės tokių šeimos gynėjų kažkodėl nepapiktino.
[..] dar galiu pridurti, jog man gėda, kad R.Petrauskas yra Lietuvos Respublikos generalinis prokuroras ir kad Jurgis Razma, Algirdas Butkevičius, Valentinas Mazuronis yra Lietuvos Respublikos Seimo nariai, o Viktoras Uspaskichas atstovauja Lietuvai Europos Parlamente. Noriu tikėti, kad jie visi, įskaitant ir Mantą Adomėną, K.Uoką, A.Svarinską ir kitus moderniuosius nacius, greitai taps praeitimi. Arba praeitimi taps Lietuva.
(Artūras Račas)
Matau stiprų provincijos sindromą, aiškinant, kad esame moralesni už kitus, nors realiai patys esame tiesiog palūžę.
Man kyla rimtų abejonių, ar išvis Lietuvoje dar yra minties bei proto elitas […].
[…] yra tik žmogaus troškimas manipuliuoti tariamai amžinomis tradicijomis ir vertybėmis tam, kad žmonės taptų nuolankūs ir paklusnūs, bijotų Dievo ir valdžios.
[…] kažkas ketina pažeisti įstatymą, todėl suvaržome potencialios aukos teises. Tai tolygu tam, kad neleistume moteriai išeiti iš savo buto apsipirkti, nes kaimynystėje tykoja chuliganas, kuris pagriebs jos rankinuką.
O kas gi dar gali tapti grėsme nepilnamečiams ir homoseksualizmo propaganda? Mokytojo pamoka arba profesoriaus paskaita apie Williamo Shakespeare’o, Christopherio Marlowe, Oscaro Wilde’o, Arthuro Rimbaud, Paulio Verlaine’o, Walto Whitmano, Virginia’os Woolf ar Piotro Čaikovskio biografijos detales?
Ar kas nors kada nors abejojote dėl savo seksualinės orientacijos? Aš tai ne. Čia ne plaukų spalva, kad panorėjęs persidažytum. Gimęs heteroseksualiu, homoseksualiu nebevirsi (net jei labai norėtum ). Tad laikas nustoti [kalbėti] apie pavertimus ir konvertavimus
Galbūt ritualinį apsivalymą derėtų pradėti savo kieme, o ne bandant įteigti sau ir kitiems, kad kalti jie – homoseksualai, sudrumstę prigimtinio nekaltumo ir tyrumo vandenis.
(Akvilė Cicėnaitė)
Kalbame taip, tarsi mes būtume sveikesni už europiečius. Tačiau visuomenės rodikliai rodo, kad ir kokių problemų turėtų vakariečiai, jie yra gerokai sveikesni už mus.
Lietuvoje opiniją formuoja nebe elitas, o neseniai žurnalistiką baigę berniukai ir mergaitės
Lietuva rengiasi savivaldybių ir Seimo rinkimams, [o] politikų tylėjimas provincialioje Lietuvoje jiems užtikrina išlikimą valdžioje.
Nuolatinės daugumos nėra, yra tik daugybė mažumų, iš kurių viena turi valdžią ir todėl teisę kelti klausimus, kurių pagrindu formuojasi laikinos daugumos.
Kai duodami leidimai tautininkams ir skustagalviams žygiuoti pačiu Vilniaus centru, valdininkai su policininkai tikriausiai svajoja, kad jaunimas praeis mojuodamas ramunėmis ir dainuodamas „Te visad šviečia saulė“, o ne skanduodamas „Juden raus“ ar „Lietuva lietuviams“. Sušukti „Noriu mylėti tai, ką liepia širdis, o ne valstybė ar Bažnyčia!“ tikriausiai yra didesnė grėsmė „visuomenės sveikatai“ ir viešajai tvarkai.
kuo ilgiau [eitynės] bus atidedamos, tuo labiau nukentės Lietuvos autoritetas. Jei Lietuva prisegs sau netolerantiškiausios šalies etiketę, sumažės jau ir taip gana kuklios investicijos į Lietuvos ūkį. Pastangos vaizduotis vertybių gynėja užsienio politikoje bus laikomos veidmainyste. Bus sunku gerinti santykius su skandinavų šalimis.
Jei Lietuvos valstybė užtikrino JAV prezidento George’o W. Busho saugumą jo vizito metu, privalo apsaugoti ir savo piliečius. Nemanau, kad užduotis sudėtingesnė, bet tikrai ne mažiau svarbi.
Tai baisi gėda. Lietuvos teisėsaugą įkūnijantis pareigūnas atvirai pripažįsta negalintis įgyvendinti teisėsaugos priedermių, apginti Lietuvos piliečių ir konstitucinių jų teisių. Tokiu atveju tegul deda pareiškimą ir dingsta iš akių.
Tapti gėjumi stebint gėjų eitynes yra tokia pati tikimybė, kaip tapti paukščiu stebint skraidančius paukščius.
Eisenoje susirinks 80 žmonių, kuriuos saugos 800 policininkų nuo 1800 piktų skinų, 80 žurnalistų ir 180 kitų žioplių. Tai kieno ten eisena bus?
Ilgai žemintas žmogus ar visuomenė anksčiau ar vėliau susiranda iš frustracijos gimusios kompensacinės neapykantos taikinį, t.y. silpnesnį už save asmenį arba grupę, negalinčią apsisaugoti nuo savo žemintojo.
[homoseksualūs žmonės] darosi dar pažeidžiamesni, jei visuomenė yra priešiška. Įsivaizduokite homofobiškoje visuomenėje paauglį, kuris pradeda suvokti esąs homoseksualios orientacijos ir mato visą aplinkinį politinį ir viešąjį kontekstą.
(Dainius Pūras)
Už šią nepatogią padėtį atsakingiausi visi tie, kurie eskaluoja įtampą ir reikalauja, kad valstybė pažeistų pagrindines kai kurių savo piliečių teises.
[..] kaip, ką ar keliese suaugę žmonės vienas su kitu daro lovoje ar kur kitur, nėra nei valstybės, nei visuomenės reikalas, jei jie tai daro bendru sutikimu.
Pasaulyje seniai žinoma, kad tuo negalima nei užsikrėsti, nei paveikti heteroseksualius asmenis intensyviai reklamuojant seksualinių mažumų orientaciją. Tie žmonės tokie gimsta ir tokie miršta.
[…] naujai išrinkti Seimo nariai turėtų būti mokomi ir apie žmogaus teisių standartus, bet jie labai gerai apie save galvoja ir jiems tokių dalykų nereikia.
(Henrikas Mickevičius)
Gal didžiulio investuotojo vadovas yra netradicinės orientacijos, tai ką, jis į Lietuvą investuos? […] JAV buvo atlikit tyrimai, kodėl Los Andželas investicijomis lenkia istoriškai senesnį miestą Filadelfiją, o atsakymas buvo paprastas – Filadelfijoje klesti homofobija, nepakantumas kitokiems žmonėms.
Net jei jums labai nepriimtinas gėjų gyvenimo būdas, vis tiek reikia paremti gėjų eitynes. Jos nepropaguoja homoseksualumo, o siekia apginti principą, kad valstybė išlieka neutrali asmens vertybinių pasirinkimų atžvilgiu ir saugo individo autonomiją nuo kitų individų.

Nors buvo daug susilaikiusių, sprendimui balsų užteko […] žodžiu „iškrypėliai“ homoseksualus pavadinęs žurnalistas su etika neprasilenkė, homoseksualių žmonių neįžeidė, nepažemino.
(Mindaugas Nastaravičius)


Homoseksualūs žmonės turi problemų, bet jos yra palyginti mažytės su tomis, kurių turi seksualinių mažumų kritikai. Visuomenės problemos gerokai rimtesnės.
(Dainius Pūras)

Bikiniai pliaže [..]? Trumpi sijonukai? Ilgi vyrų plaukai? Analinis seksas ir masturbacija? Tikėjimas reinkarnacija? Dauguma turbūt sutiktų, kad šitie klausimai nėra viešosios sferos klausimai, todėl jais neturėtų būti priimami vieši sprendimai.
Du trečdaliai Lietuvos visuomenės, vis dar pasisakančios prieš seksualinių mažumų pilietines teises, taip pat turi apsispręsti, ar jiems svarbi 200 tūkst. bendrapiliečių galimybė jaustis pilnaverčiais.
Juk nenorime moralinės policijos, viešo korimo ir užmėtymo akmenimis už neištikimybę, kalėjimo už bučinį, kaip yra kai kur Rytuose ir pas kai kuriuos galvose. Valstybė turėtų likti neutrali ir vienos lyties asmenų santuokos klausimu.
Kad ir kaip gerbčiau monsinjorą, jis jau peržengė bet kokias padorumo ribas. Kažkas turėtų A. Svarinskui iš bažnyčios duoti patarimą, nes tokia retorika nedaro garbės katalikams.
Gėjai ir lesbietės ne tik nelaikomi tautos dalimi. Jie ekskomunikuojami iš tautos erdvės ir simboliškai išbraukiami iš tautos „sąrašų“. […] Šiandien mes atvirai rekriminalizuojame homoseksualizmą.

PO EITYNIŲ

Mano upės pusėje penki vyrai apsėdę saugojo kryžių. Norėjau pasiteirauti jų, ar jie taip palaiko gėjus, ar rodo savo priešiškumą. Išsigandau, kad galiu gauti nuo tų katalikų į žandą ir būti priversta nedelsdama atsukti kitą, nes vieną vyrą šnypšdami jau varė šalin. […] Šiaip ar taip stovėdama netoli kryžiaus jaučiau, kad tai gėjus palaikantis ženklas, kuris byloja apie kančią ir skausmingą meilę artimui.
Pripažįstu, kad buvote teisūs, jog eitynės gali traumuoti vaikų psichologiją, pažeisti pasaulėžiūrą. Taip ir nutiko, tik vaikus galėjo žaloti tikrai ne spalvingai apsirengę, besišypsantys žmonės, kurie į orą leido balionus, o skusti dėdės, agresyviai spardantys geležines tvoras, apžėlę ir riaumojantys politikai, jų pačių tėvai ir seneliai, bandantys pataikyti plytgaliu į balionėlius nešančius jaunuolius.
(Viktorija Vosyliūtė)
Jei nebūtų vėliavų, plakatų ir vaivorykštės spalvų motyvų, ir jei už tvoros ir anapus upės likusi minia liktų be neonacistinės ir pseudoreliginės simbolikos, daugeliui neturėtų kilti klausimo, su kuria kompanija praleisti gegužės popietę.
Netikėtai visoje Lietuvoje vien nuo žinios apie gėjus buvo kosminiu būdu išprievartauta virš 2000 vaikų! Keli tūkstančiai eitynes stebėjusių žmonių pavirto homoseksualais ir pardavė savo vaikus pedofilams! Renginį saugoję pareigūnai […] puolė glėbesčiuotis ir tiesiai Upės gatvėje užsiiminėjo seksu!

Kaip ir viską pasaulyje – taifūnus, revoliucijas ir kitokius sprogimus, – taip ir gėjų eitynes Vilniuje stebėjau per televizorių. Nebuvo visai prastai. Gurkšnojau kavą su pienu ir kirtau gardų žmonos iškeptą keksą.
(Markas Zingeris)

Jei per paskutinį SEL gimtadienio koncertą ne nuogos šokėjos, o šokėjai būtų inscenizavę glamonių šou, manau, kad daugelis fanų rėktų iš pykčio, o ne iš malonumo.

[…] visuomenė buvo visiškai suklaidinta. […] Dauguma manė, kad gatvėse aplink išsigandusius žmones lakstys nuogi homoseksualūs vyrai. Nebuvo nieko panašaus, nieko provokuojančio ar vulgaraus.
(Erica Jennings)

[…] sakyčiau, istorinė – diena, kai buvo suvienytos pensininkės ir maištaujančios paauglės.
(Buržujaus rašinėliai)

Egzaminą išlaikė ir Vilniaus policija bei specialiosios pajėgos. Joms tikrai pagrįstai gėjų eitynių organizatoriai bei susirinkusieji nuoširdžiai padėkojo. Už jų mandagų elgesį su eitynių dalyviais, žurnalistais, planavimą, psichologinį pasirengimą galima rašyti dešimt balų.
Žymiai teatrališkesnis šou vyko prie Katedros, kur ant granito priešais monsinjorą Alfonsą Svarinską suklupę žmonės kvietė visus šventuosius gelbėti Lietuvą nuo gresiančio genocido bei šalies tapimo Sodoma ir Gomora.
Epochoje, kurioje statistinio lietuvio pasididžiavimas, didžiulis plazminis televizorius ant sienos, gali rodyti visas vaivorykštės spalvas, vien juodai-baltą vaizdą rodantis „Šilelis“, kaip ir monochrominis mąstymas, yra paprasčiausiai atgyvenęs.
(Akvilė Cicėnaitė)
Kodėl priešinamės lytinės orientacijos pagrindu susibūrusiai grupei? Kuo ji kitokia? Sakysite tai iškrypimas, tai nenatūralu. O kas natūralu? Turėti 15 vaikų – natūralu? Užsidaryti vienuolyne – natūralu? Svaigintis – natūralu? Spjaudyti vienam ant kito – natūralu?
Kiekvieno intelektualo pareiga šeštadienį buvo ateiti ir stoti į atvirai puolamų žmonių pusę.
Iš 300 žmonių pasivaikščiojimo prie Neries šiltą pavasario dieną mūsų politikos ir prokuratūros režisieriai išspaudžia Europą pašiurpinusią provincialią muilo operą-misteriją „Puola gėjai prie Neries“.
Šiuo metu visų didžiausių pasaulio valstybių profesinės psichinės sveikatos organizacijos laikosi nuomonės, jog homoseksualumas nėra patologija. […] Tuo tarpu Lietuvos psichinės sveikatos profesinės organizacijos savo pozicijos viešai nėra paskelbusios, o jos reikėtų.
(Aloyzas Sakalas – nors ir ne autoritetas)
Dabar jau suprantu, kaip tokių eitynių Lietuvai reikėjo. Jas derėtų rengti keletą kartų į metus, kad visi liautumės į gėjus kreipę dėmesį. Gi krišnaitai – apsitaiso savaip, žygiuoja sau giedodami ir turbūt jokio leidimo savivaldybėje neprašo. Žmonės pasižiūri, palinguoja galvomis ir eina savais keliais.
Pasitikusieji eiseną „Už lygybę” dujomis, šūviais bei keiksmažodžiais, tapo nužmogėjimo simboliais, kurių su vežimėliais ir homofobiškais plakatais paupyje pasirodžiusios motinos turėtų bijoti, o ne gundytis neva jų deklaruojamu susirūpinimu Lietuvos tradicijomis.

[…] kai pažiūrėdavau į juos [protestuotojus], man net nekildavo klausimas, ar jie ėjo balsuoti, ar ne. Jiems paprasčiausiai nusišikt ant valstybės, jie susirinko tik padaužyti snukių.
(Buržujaus rašinėliai)

Norėčiau apsaugoti savo vaikus. Ne, tikrai ne nuo gėjų, o nuo tų, kuriuos mačiau oponentų minioje.
(Andrius Vaitkevičius)

Ar šita juodos agresijos brigada ir yra trijų ketvirtadalių Lietuvos avangardas? „Tautos dvasios“ žiedas? „Lietuvybės“ grietinėlė?

Kodėl atsiranda tokių snukiadaužių agresyvių žmonių, dėl kurių kaltės kiti negali ramiai pasivaikščioti ir pamojuoti vėliavomis be jokių tvorų? Kad ir kiek mąstyčiau, bet kalti dėl to, mano nuomone, yra riaušininkai, kurie nesugeba protestuoti taikiais būdais.
(Buržujaus rašinėliai)

Vilniuje įvykusios gėjų eitynės šiek tiek priminė zoologijos sodą su vienu milžinišku narvu. Tik čia buvo atvirkščiai – narvo viduje buvo žmonės, o jo grotas iš išorės drebino žvėrys, pasišovę prasiveržti ir sudraskyti viduje esančius.
(Laimasntas Jonušys)

Į šūkius „Meilė vienija“ ir „Žmogaus teisės yra mano pasididžiavimas“ jie atsako grasindami Prezidentei ir rėkia „Nuokrušoms ne“, „Žvėris už grotų“ ir pan. […] Šis renginys – tai civilizacijos kova su keiksmais ir sprogmenimis besispjaudančiais laukiniais.

Suskirsčius vaikštynių dalyvius į dvi svarbiausias grupes – išėjo taip, kad ėjo Balionai prieš Plytas. Balionai laimėjo. Tačiau plytos tveria ilgiau.
(Markas Zingeris)

Šitas nevisprotis savo tokiu poelgiu išprovokavo riaušininkus ir jie pradėjo viską daužyti. Pasekmės: sunaikintas valstybinis turtas, apdaužyti pareigūnai, šiek tiek nukentėję riaušininkai ir į galvą sužalotas fotografas. Tik dėl šito nevispročio, besirenkančio sau politinius durnių taškus, kaltės tas žmogus nukentėjo. Gražulis turėtų ne tik būti paduotas į teismą, bet jis turėtų viešai atsiprašyti žmonių, kurie per jo tokį debilišką poelgį nukentėjo. […]
(Buržujaus rašinėliai)

Pažvelgus į tolėliau besidžiaugiančius gyvenimu, dainuojančius, spalvingai apsirengusius, niekam negrasinančius jaunuolius, patenki į visai kitą gal naivų, bet tikrai šviesų pasaulį, tą pasaulį, kuriame vietos yra visiems. Ir tą pasaulį apginti kainavo du 200 tūkst. litų. Tiksliau, tik 200 tūkst. litų.
Policininkų triskart, o žioplių abiejose upės pusėse – gal 30 kartų daugiau nei dalyvių. Fašistų vėliavos ir krikščionių kryžius, Dievo nebijantys skustagalviai ir pamaldūs seneliai – šalia. Malda už Lietuvą ir raginimai užmušti savo artimą – iš tų pačių lūpų.

Lietuva apsimetinėjo valstybe, vis labiau tapdama gimtuoju kraštu, o lietuviai apsimetinėjo tauta, vis sparčiau virsdami gentimi.
(Palemonas Dračiula)

Jei ne šalies neonacių avangardas ir Seimo „talibai”, sukėlę nerimą dėl eisenos dalyvių saugumo ir tapę grandiozinio policijos performanso priežastimi, „Baltic Pride” galėjo tapti bene labiausiai įkvepiančiu įvykiu tiems, kurie tiki, kad Lietuva niekada nebuvo ir nebus lietuvių, kad čia gali sugyventi skirtingos kultūros, etninės mažumos ir mąstantieji kitaip nei matoma dauguma.
(Lina Žigelytė)

[sekiau Gražulio] reakciją, kai jis stebėjo homoseksualus, lipančius į autobusą. Kad jūs žinotumėte, koks jis buvo pasimetęs!! Jo visas veidas švietė tokiu nesusipratimu: „tikėjausi surasti čia krūvą odinių pederastų su nuogomis šiknomis, o čia tik paprastos mergaitės ir kažkokie eiliniai vyrai“! Tai buvo nepakartojama – matėsi, kaip giliai viduje griūva visas jo tvirtumas ir pasitikėjimas savimi. Tas, prieš ką jis kovojo, net neegzistuoja.
(Buržujaus rašinėliai)

Man gėda, kad P.Gražulis ir K.Uoka dirba Seime. Gėda, kad jie ne tik nesuvokia konstitucinių žmogaus teisių, bet ir spjauna į įstatymus, provokuoja neapykantą, kursto riaušes

Ar žiniasklaidoje daug parašyta apie sveikinimo kalbas, sakytas tuo metu, kai vyko veiksmas prie tvorų?
(Buržujaus rašinėliai)

Aš netgi žinau, jog vieno dienraščio savininkas prieš eitynes leisdavo publikuoti tik negatyvias naujienas apie būsimą paradą. Jis nepaisė naujienų redaktorių požiūrio į darbą ir reikalavo skelbti tik savo asmeninę nuomonę.
(Erica Jennings)

„Pasibaisejęs skusta, girta lietuviška banda ir jos vedliais gražuliais, uokomis, šustauskais… Tamsi tamsi banda… Liūdna dėl to, tad džiaugiuosi gyvendamas kitur.
(Edgaras Montvidas)
[…] atostogos Tailande, net ir palikus balsavmo kortelę yra tikrai ne didesnis nusikaltimas nei riaušių kurstymas.
(Artūras Račas)
Tai yra baisi veidmainystė, kai prisidengiant kilniais tikslais, dorove, daromi nusikaltimai žmogiškumui.
Jeigu jie nusikalto viešajai tvarkai, turi būti baudžiami visu įstatymo griežtumu.

Vis dar nedrąsu net tikėtis, kad ir Lietuvoje paprasčiausiai visi privalės atsakyti už savo veiksmus. Nesvarbu, ar tai – Seimo narys, ar paprastas chuliganas, ar nusikaltėlis.
(Marius Laurinavičius)

Kai pernai sausio šešioliktąją vyko riaušės prie Seimo, TS-LKD vadovai jų dalyvius griežtai pasmerkė. Kai šiomis dienomis visa Lietuva pamatė, ką išdarinėja į policiją nusispjovęs konservatorius-krikdemas K. Uoka, TS-LKD Olimpe tvyro ori tyla arba skamba aptakūs žodžiai.
(Vladimiras Laučius)

tegul politikai sprendžia šalies ekonomikos, sveikatos, švietimo, ekologijos klausimus, o ne tuščiai moralizuoja atsiprašant apie tai, kas kam į kurią skylutę kiša.
Konstitucija laimėjo. Šį kartą 1-0 mūsų visų, tai yra atviros visuomenės naudai.
Vienas mano heteroseksualus bičiulis taikliai pasakė: „Mes turėtume būti mažiau tolerantiški sau ir labiau tolerantiški kitiems.
(Erica Jennings)

[…] kodėl vienas didžiausių dienraščių, keli naujienų portalai ir net kai kurios visuomeninio transliuotojo laidos planuojamas eitynes nuolat vadino „gėjų paradu“, nors renginio organizatoriai jas pristatė kaip visų seksualinių mažumų politinę manifestaciją […]
(Mindaugas Nastaravičius)

7 atsakymai to “Eitynių citatos: IKI ir PO”

  1. buržujus said

    Puikus citatų rinkinys 🙂
    Didelis darbas 🙂

  2. kantas said

    gerai atrinkai…

    bent jau virtualumas verčia mus visus parodyti kas esame ir su kuo galime susidurti

    daugiau pėdsakų nenuslėpti, kiekviena asmenybė tampa aiški ir savimi nelabai paspekuliuosi

  3. Seksualinių mažumų eitynės yra tikra nesąmonė, kokių reta Marijos žemėje. Nuo šiol vieną kartą per trejus metus visi homofobai grūsis į prirūkytus kiemus ir marinuosis tirštose nevilties sultyse. Manyčiau, kad policijos pareigūnams į homofobų kokteilį reikėjo įmesti granatą. Nes anksčiau ar vėliau kada nors gėjų paradas baigsis didžiuliu sprogimu. Sėkmės 🙂

  4. ENORCA said

    Oho 🙂 kiek čia reikėjo sėdėti, kol visas surinkai? XD

Parašykite komentarą